7 Mart 2012 Çarşamba

ÇOCUKLUĞUM

images[1]

Yazı hazırlarken bir an çocukluğuma gittim.Genç kuşaklar fazla bilmez.Benim kuşağımın zaten kısıtlı olan kitaplarından biridir Ayşegül serisi.Çok okuyan bir ailede büyüdüm.Babam biz doğmadan bütün klasikleri almış ve bizim için hazırlamıştır.50 yıllık kitaplarımız duruyor.Bu kitaplar şimdikiler gibi 100-150 sayfa değil,en az 250 sayfa.Çevirileri de muhteşem.Azra Erhat,Sabahattin Eyüboğlu,M.Ali Cimcoz çevirileri.50 yıl önce basılmalarına rağmen,dilleri ve türkçeleri o kadar güzel ve özenli ki. Eh böyle bir ailede büyüyünce kitaplar en iyi arkadaşınız oluyor.Karın 8 ay kalkmadığı küçük kasabalarda,ailemin gösterdiği bu özeni ben gösterebilirmiydim bilmiyorum.2 yaşından itibaren bana kitap okunmuş,ben de benden 20 ay küçük kardeşime okurmuşum(!). Ezberlediğimi resimlerine baka baka kardeşime anlatırmışım.Ayşegül serisi bu yüzden benim için çok önemli.Hala resimlerine bakmaya bayılırım.Arkadaşlarımın çocuklarına alırım.Ayşegül çiftlikte ise en çok sevdiğimdi.

Martine regime special. Martine
Ayşegül serisini Belçikalı yazar Gilbert Delahaye yazmış ,Marcel Marlier çizmiş.1954 yılından beri var.Kimbilir benim gibi kaç çocuğu hayal dünyasına sürüklemiştir.

Çiftlik demişken, bu da benim çifçilerim.Bu biblolarımı çok seviyorum.

IMG_1835

Bunlarda yumurtlamaya hazırlar.


IMG_1837

IMG_1846

IMG_1845

IMG_1840

IMG_1841

IMG_1843

IMG_1842

IMG_1853

IMG_1854

Tavuklu tabağımız ve peçetemizle yazımı tamamlayayım.
Hoşçakalın.

12 yorum:

neşeli oyuncaklar dedi ki...

Ayşegül benimde en sevdiğim çocuk kitabıdır.Hepsi birbirinden güzel ama ben en çok Ayşegül küçük anneyi seviyorum.

bahar006 dedi ki...

Aaaa, hepsi duruyo benimkilerin de, halam bir doğumgünümde koca bir koliyle yollamıştı. Resimleri çok güzel gerçekten, tavuklara da bayıldım:)

Tuğçe dedi ki...

Ayşegülü çok net hatırlıyorum.Eskiden her şey çok daha güzel ve anlamlıydı bence.
Yine karşımızda harika bir işleme duruyor.Yine hayran kaldım ve bayıldım.Tavuk konseptiniz de harika:) Ellerinize,emeğinize sağlık.Sevgiler,

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Bizim kuşak Ayşegülle büyüdü Dolunay hanımcığım. Ayşegül hayal dünyamızı zenginleştirdi,estetik harikasıydı onlar. Nasıl unuturum ki Ayşegül'ü ? Ahhh kanaviçeler ahhh! Bu kış onları çok ihmal ettim,sizin cicileri görünce nasıl hevesleniyorum anlatamam. Çok güzel olmuş yine ,ellerinize sağlık !

aksungur46 dedi ki...

kızımı ayşegül serilerini okutarak ve okuyarak büyüttüm.içinde ki resimleri de defterine çizerdi.ben de okumayı çok seven bir aile de büyüdüm.o zamanların en güzel dergisi HAYAT mecmuasıydı ev de ciltlenmiş olarak kütüphane de dururudu.heyy gidi günlerrrrrr

hayatadair dedi ki...

Etamin harika olmuş,zevklerimiz ne kadar benziyor.. hayretle izliyorum sizi..tavuklardan ben de yapmıştım şimdi de cat country yi yapıyorum..şöyle bir biraraya gelsek bir kahve eşliğinde sohbet etsek ne kadar isterim..sevgiler..

Sevdiye dedi ki...

Ayşegül benide hayaller alemine sürüklemişti, kitapları görünce birden çocukluğuma gittim ama o kitapların hiç birini saklamadık hep bizden alt sınıftaki akraba ya da komşu çocuklarına verdik. Keşke saklasaydım, ne güzel oludu şimdi Kurabiye'de onlarla büyürdü.

mycitycottage dedi ki...

Dolunay eskilere götürdün bizi benimde Ayşegül favorimdi. Çiftlik ailene bayıldım boyama tepsi süper tavuklu peçeten harika kurabiyelerin kokusu buralara kadar geldi elmalılar galiba...

elmalı kurabiye dedi ki...

ben de hayıflandım şimdi kitaplarımı neden ona buna verdim diye..Ayşegüller...anılarımla dolu..

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Evet ayşegül serisi çok güzeldi nasıl da merak alır okurduk, sonra o resimlerin benzerlerini yapmaya çalışırdım.

Bu arada sen de annem gibi tavukları çiftliği seviyorsun dekorasyon olarak :D Sevgiler ablacım...

Adsız dedi ki...

Merhaba sizi dün keşfettim ve inanın dünden beri fanatiğiniz oldum bütün yazılarınızı ve görsellerinizi inceledim. Ne kadar zevklisiniz... çok hoş herşey.ellerinize sağlık.

Doğanay / Tuğba dedi ki...

Blogun çok yaratıcı ve çok tatlı. :) Ayşegül kitaplarını görmek bizi de çocukluğumuza götürdü, teşekkürler. Biz de blogumuza bekleriz.

İyi pazarlar :)

http://sundaysmileblog.blogspot.com/